24 September 2014

Nutrisi Terbaik Si Kecil Anda

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Ada tak korang rasa anak korang selalu kena sakit? Asyik nak kena pergi hospital jer.. Ambik ubat demam lah, ubat selsema lah, ubat cirit birit lah. Macam-macam lah. Kita pun rasa kesian kan. Siapa tak sayang anak kan. Tapi kadang-kadang bagi ibu bapa yang bekerja terlintas rasa letih sebab perlu berulang alik pergi klinik. Dengan nak hadapi masalah di tempat kerja lagi. Rasanya doktor atau nurse kat citu pun dah kenal muka kita agaknya. Asyik muka kita jer ke citu kan.


Rasa-rasa sebab apa anak kita sering sakit yer? Tak cukup makan? Nak kata tak cukup makan banyaknya dia makan. Kebiasaan anak-anak kita ni antibodi dia kurang sedikit dari orang dewasa. Memang kita selalu bagi dia makanan yang cukup. Tapi rasa-rasa khasiat makanan yang kita bagi tu cukup tak? Lagi-lagi kita ibu bapa yang bekerjaya. Bukan senang nak jadi ibu bapa yang 'perfect' untuk anak-anak kita kan. Sebab tu bagi saya makanan tambahan zaman modern ni sangat perlu untuk anak-anak kita.


Banyak faktor kenapa anak-anak tidak cukup nutrisi. Antaranya :-
  • Anak suka memilih makanan
  • Anak suka makan makanan segera dari makanan berkhasiat
  • Anak suka minum air berkordial yang tinggi gula serta berasid
  • Anak suka main game di hand phone atau ipad
  • Ibu bapa yang terlalu taksub dengan permainan video atau media sosial di hand phone dan laptop
  • Persekitaran yang tercemar
Nutrisi yang lengkap dan gaya hidup yang sihat ketika kanak-kanak bukan sahaja pada kesihatan tetapi juga memberi kesan pada masa depan mereka. Jadi makanan tambahan masa kini amat diperlukan oleh anak-anak kita supaya mereka lebih tangkas, bijak dan menyerlah demi masa depan mereka.


Antara cadangan makanan tambahan yang perlu untuk si kecil kita membesar dengan sihat & cerdik ialah :-

Meal Shakes


Omega Guard


Vitamin Chewable


Jika rasa-rasa berminat nak mencuba makanan tambahan terbaik untuk si manja anda ini, bolehlah menghubungi kami untuk membuat pilihan kesihatan terbaik anak-anak anda... InShaaAllah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan & berikan service yang terbaik!


2 comments:

  1. Anak suka main game di hand phone atau ipad.

    ya ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Anies :)
      Sebab terlalu leka dengan game... diorang tak endah nak makan :) Lebih suka menghadap permainan. Sampai nak makan pun boleh lupa...

      Delete