15 September 2014

Anak Bijak & Sihat

Assalamualaikum  Salam Sejahtera Semua....

Hari ini nak cerita tentang my little princess :)

Alhamdulillah, anak kami Irdina Nor Syahmi makin aktif dan semakin bijak berkata-kata sekarang... Happy saya & suami tengok...


Irdina jarang sakit sebenarnya, mungkin sebab dia menyusu badan sehingga umur hampir 3 tahun. Misi saya nak menyusukan dia sehingga 2 tahun berjaya. Syukur sangat. Antara penyebab2 berjaya selain berdoa & menjaga pemakanan saya amalkan rutin mengepam mengikut waktu dan ambil suplemen shaklee... Yer, saya memang jenis kena ambil suplemen baru susu semakin ok. Ada orang kata tak makan suplemen pun susu banyak gak. Yerlah ikut badan masing2 kan. Ada orang memerlukan. Ada orang tak makan apa2 pun susu ok. Tapi bagi saya suplemen ni penting sebenarnya, lagi2 ibu yang bekerjaya seperti saya. Makanan yang kita ambil setiap hari tak tahu cukup zat ker, diserap khasiat sepenuhnya ker tak. Tu sebab kadang2 kita akan rasa badan kita cepat letih dan mudah dah naik marah dengan anak2.. Sian anak2 kena jadi mangsa sebab kita letihkan. Badan kita dah ambil tenaga untuk menyusukan anak kita. Segala zat & sumber kalsium protein bagai dah disalurkan pada anak kita. Jadi badan kita dah kekurangan zat. Sebab tulah mudah jer nak marah... nak mengamuk... tension kan. Tu bagi pendapat saya lah. Lain orang lain pendapatkan :)

Alhamdulillah banyak kesan positif pada irdina & diri saya sendiri... Bukan hanya impian nak susukan anak sahaja saya dapat, kesihatan yang lebih baik & kecantikan dalaman serta luaran juga diperolehi dengan mengenali Shaklee....

Jika ada ibu-ibu yang menyusu inginkankan nasihat atau tips berguna bagaimana saya berjaya mencapai misi menyusukan anak saya sehingga 3tahun. Bolehlah menghubungi saya melalui email atau whatsapp untuk saya kongsikan pengalaman saya sendiri dengan anda. Saya sangat teruja & happy jika anda ingin beri susu ibu untuk anak-anak anda. Itulah yang terbaik seperti tertulis dalam Al-Quran. (Bagi yang beragama Islam)

Ummi Maisaharah
018-2465122
maisaharah@gmail.com
ummirdinacong.blogspot.com


No comments:

Post a Comment