26 September 2014

Langkah Berjaga-jaga Untuk Tidak Sakit

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Sekejap jer masa berlalu kan. Hari ini dah hari jumaat. Promosi untuk Meal Shakes dan Collagen masih berjalan lagi yer. Jika ada yang berminat nak beli jangan lupa hubungi saya tau. Saya akan cuba berikan service yang terbaik untuk anda semua. Nak tanya-tanya dulu pun boleh. Tak khesah pun. Saya suka berkongsi maklumat dan pengalaman saya menggunakan Shaklee. Semalam saya dah bagi tips nak jadi popular di internet dari Jutawan Internet Irfan Khairi. Hari ini apa pulak saya nak kongsikan yer? 

Korang tahu tak bila korang akan sakit? Mungkin boleh tahu atau mungkin tak tahu. Apa korang buat yer untuk 'protect' diri tak bagi sakit? Apa langkah berjaga-jaga yang korang amalkan supaya jangan selalu sakit. Kalau badan sering jer sakit nanti nak pergi kerja pun tak dapat. Nak layan anak-anak & suami pun tak dapatkan. Jadi saya nasihatkan korang supaya jaga kesihatan diri. Kebanyakkan rakyat Malaysi ni kurang pendekatan terhadap kesedaran diri pada penjagaan kesihatan. Dulu saya pun macam tu jugak tau. Memang tak pandai nak jaga kesihatan ni. Dah sakit barulah reti nak jaga diri. Nak cari ubat bagai. Tahu sakit tu merimaskan. Tak selesa. Tapi memang berbeza lepas saya kenal apa itu suplemen @ makanan tambahan. Lain tau dengan ubat. Kalau korang nak tahu apa beza ubat dengan suplemen ni boleh baca kat sini


Lebih baik korang ambil langkah berjaga-jaga menjaga kesihatan sebelum penyakit tu menyerang kita. Lagi-lagi kalau kita di sahkan menghadapi penyakit yang serius kan. Kanser atau penyakit 3 serangkai yang popular di Malaysia seperti kencing manis, darah tinggi atau sakit jantung. Lebih teruk 3 penyakit tu datang sekaligus. Lagi rasa macam tak nak hidup. Tak lalu makan. Salah satu punca datang penyakit yang serius ni adalah disebabkan pemakanan kita. Di Malaysia mewah dengan pelbagai makanan. Cakap jer nak makan apa? Makanan dari Itali, Arab, India, Korea, China, Western. Semuanya ada kat negara Malaysia ni. Untung duduk Malaysia. Semua makanan boleh rasa.hehe.. Tu yang makan ikut sedap tekak jer kan. Tak hinggat :) Tak fikir apa akan jadi kalau tak jaga tabiat makan yang lebih baik. Dah lah makan main hentam. Makanan tambahan pun langsung takder ambil. Mana tak senang penyakit nak datang kan. 

Bukan apa, makanan tambahan ni penting kita ambil untuk menampung kekurangan nutrisi makanan dalam badan kita. Badan kita setiap hari memerlukan keperluan vitamin, mineral, dan keperluan asas lain. Kalau kita ni dah makan pun tak tentu. Rasa-rasa keperluan nutrisi dalam badan untuk 'protect' diri tak bagi sakit cukup ker? Jadi agak-agak diri tu memang agak susah nak jaga tabiat pemakanan yang baik, korang perlulah ambil suplemen yer untuk langkah berjaga-jaga dari diserang penyakit yang lebih seriusss.

Kalau tak tahu nak mulakan makanan tambahan yang mana satu, korang boleh baca kat sini untuk rujukan. Atau korang boleh jer hubungi kami untuk pertanyaan atau sembang2 apa yang lebih baik untuk korang ambil. Kami sedia membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!


1 comment: