11 November 2014

Minyak Ikan Untuk Kesihatan Jantung

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua….

Tahu tak anda yang minyak ikan dapat membantu untuk kesihatan jantung! Anda boleh baca artikel dibawah untuk pemahaman yang lebih jelas.


Penyelidikan menunjukkan banyak manfaat yang boleh didapati menerusi minyak ikan untuk kesihatan tubuh badan. Namun, bukti ilmiah menunujukkan minyak ikan paling bermanfaat untuk kesihatan jantung.

Tubuh kita tidak dapat menghasilkan omega-3, oleh sebab itu untuk mendapatkan jumlah yang diperlukan kita perlu mengambil makanan yang mengandungi omega-3 tau suplemen.

Sebaiknya pilih ikan yang berukuran kecil seperti sardin kerana ia mengandungi toksin yang sedikit berbanding ikan lain yang berada di atas rantai makanan. Semakin besar ukuran ikan, semakin besar juga kemungkinan ia tercemar. Pastikan juga anda membeli ikan yang berkualiti tinggi.

Jika anda ingin mencari suplemen untuk kesihatan jantung, anda boleh mencuba minyak ikan terbaik dari produk Shaklee Omega Guard.

Shaklee Omega Guard merupakan suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Bagi setiap satu hidangan Omega Guard memberikan 10000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA.

Asid Lemak Omega-3 (EPA&DHA) merupakan sejenis asid lemak yang penting dan diperlukan untuk keseluruhan kesihatan manusia. Memandangkan ia tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh, maka kita perlu mendapatkannya melalui diet atau pengambilan suplemen. Asid Lemak Omega-3 sangat penting dalam perkembangan dan fungsi otak yang sihat, juga untuk keseluruhan proses perkembangan


Ultra tulen dan berkualiti tinggi ikan laut dalam kaya dengan Omega-3 namun ia sarat dengan merkuri dan PCB ekoran dari pencemaran laut. Namun, OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari molekul pelbagai peringkat bagi memekatkan asid lemak Omega-3 tulen yang berkhasiat sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya lain seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan ikan.

Pilihlah minyak ikan yang terbaik untuk kesihatan jantung anda!

Jika berminat nak mencuba suplemen ini, bolehlah menghubungi kami untuk info lanjut untuk membuat pilihan minyak ikan terbaik anda... InShaaAllah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!




No comments:

Post a Comment