15 October 2014

Minuman Protein Binaan Utama Kesihatan Jangka Panjang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua….

Petang-petang ni nak sharing story pengenalan saya mengenali ESP Shaklee. Korang nak dengar tak? Harap korang suka nak baca cerita saya. Saya cerita berdasarkan pengalaman. Maybe ada di luar sana yang masih tak tahu apa itu ESP ni kan. Keistimewaan minuman ni. So jom layan baca cerita ni :)

Semasa saya mengenali Shaklee pada tahun 2011, saya tak pernah nak ambil tahu pun pembuatan soya shaklee macam mana. Yang saya tahu saya perlukan minuman ESP untuk mencapai misi penyusuan anak saya Irdina Nor Syahmi sehingga 2 tahun. Alhamdulillah, saya berjaya! Saya tahu serba sedikit tentang ESP pun melalui hasil carian google. Yerlah nak tahu cara macam mana nak tambahkan kuantiti susu badan untuk beri pada anak saya. Carian saya di google ramai mengatakan suplemen Shaklee boleh membantu. Jadi tak salah kalau saya ingin mencubakan... Alhamdulillah, memng tak menyesal saya mengambil suplemen Shaklee terutama ESP ni. Minum pertama kali terus jatuh cinta... haha..ayat poyokan ('',) Korang layan kan jerlah yer cerita ni sampai habis. Harap tak termuntah..hihi.. Tapi seriously bila konsisten ambil, banyak benefit lain yang saya rasa. Antaranya yang saya perasan jarang dah timbul masalah kulit berjerawat di muka & badan, kulit nampak lebih ok dari dulu, badan tak gemuk sangat (sekarang dah chubby lah sebab hamilkan..hehe), beri tenaga, rambut lebih sihat, strech mark kat betis makin kurang, dan macam2 lagilah... Belum lagi cerita bab dalaman kan... Tu tak yah cerita lah. Korang dah cuba dan rasa baru tahu sendiri. Memang tak menyesal cuba. 

Bukan saya seorang jer yang akui. Kang orang kata saya syok sendiri pulak rasa apa perubahan pada diri sendiri kan. Tapi bila tanya kawan-kawan dan pengguna ESP Shaklee yang lain rupanya diorang pun merasai perkara yang sama macam saya. Macam mana boleh tahu tu sebab kitorg ada group eklusif untuk customer shaklee.. Ramai lah sharing tukar-tukar cerita apa diorang rasa lepas menggunakan suplemen shaklee. Tu yang tahu ramai rupanya yang suka dengan ESP ni. Ingat saya jer sorang kan.. Kot2 perasan diri ni tercantik dari dulu..hehe.. Tak khesah lah apa orang nak kata kan, yang penting kita cantik untuk suami dan anak2 kita. Baru lah rasa level confident tu tinggi cikit. Betul tak?? ESP ni  bukan boleh minum kosong jer tau. ada banyak resepi lain. Macam-macam resepi saya dah cuba minum dengan ESP. Memang sedappp & kena dengan tekak saya. Kalau korang beli dengan saya.. Saya akan kongsi resepi2 tu ok :) Ada lah beberapa resepi saya dh letak kat blog ni. Korang boleh cari.


Nak jadikan cerita, pada 18/10/2011 saya join jadi ahli Shaklee. Masa tu tak tahu sangat lagi macam mana cara pembuatan soya Shaklee ini. Sampailah timbul isu yang tak sedap nak dengar tentang keburukan soya ni. Barulah duk mengkaji betul ker? Tapi kenapa semenjak kuminum ESP ni macam makin ok jer kesihatan badan. Google punya google, gali punya gali barula tahu ESP shaklee diperbuat dari soya non-GMO. Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air bukannya alkohol yang boleh menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses. Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah diproses dah tiada khasiat isoflavanes. Tapi ESP Shaklee berbeza. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya. Sebab itu saya yakin dengan ESP Shaklee!

Alhamdulillah, tak menyesal pilih ESP jenama Shaklee sebagai protein suplemen harian saya. Ada satu fakta yang menarik yang korang perlu tahu tau. Syarikat Shaklee adalah merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang...





Info tambahan

  • Isoflavanes- merendah kolestrol,mencegah risiko osteoporosis dan kanser.
  • Genistein- mengekang pertumbuhan kanser.memusnahkan radikal bebas.Baik untuk pemulihan uterus,ovari,menopos.
  • Diadzein- anti tumor,pankreas,anti estrogern berguna untuk wanita menopos.


Masih belum terlambat untuk anda mencuba protein terbaik ini sementara masih promosi untuk bulan Oktober ini. Jadi bolehlah menghubungi saya untuk mendapatkan protein anda hari ini dengan harga yang lebih jimat dari bulan bulan yang lain. InShaaAllah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan & berikan service yang terbaik! 


No comments:

Post a Comment