27 March 2015

Keistimewaan Riboflavin Dalam Suplemen

Tahu tak apa kepentingan Riboflavin dalam sesuatu makanan suplemen?? Info tentang Riboflavin yang perlu korang tahu 😄

Riboflavin adalah juga "Kecantikan" vitamin kerana menjadikan kulit, kuku dan rambut menjadi sihat dan cantik.

Keistimewaan Riboflavin:

1) Riboflavin telah dibuktikan mampu mencegah perkembangan kanser. Di mana, ujian terhadap tikus menunjukkan bahawa tikus yang diberikan karsinogen sebenarnya gagal mengembangkan sel kanser pada tingkat yang lebih tinggi bila diberikan dos Vitamin B2 yang banyak.

2) Riboflavin memiliki kemampuan untuk membantu menjaga sistem kekebalan tubuh berfungsi dengan baik.

3) Riboflavin adalah nutrisi antioksidan. Ia bekerja dengan cara meneutralkan radikal bebas. Radikal bebas ini jika tidak dinyahkan boleh merosakkan membran sel.

4) Dalam sebuah kajian dan penelitian, menunjukkan bahawa Riboflavin memiliki manfaat psikologi di samping memberikan manfaat bagi tubuh.

5) Riboflavin sangat sesuai ke atas mereka yang menghidap penyakit kulit seperti jerawat, dermatitis, ekzema dan pelbagai penyakit kulit lain.

6) Riboflavin juga memainkan peranan penting dalam kesihatan mata di mana, ia boleh mengurangkan ketegangan mata. Vitamin ini sangat membantu dalam menghindari penyakit glaukoma.

Ok sekarang baru saya faham kenapa orang jatuh cinta dengan ESP ni... Patutlah siapa yang amalkan minuman ESP semuanya cantik-cantik berseri sebab dalam ESP ada mengandungi Riboflavin!!



Wahhhh rugi ni tak beli ESP sebelum berakhir bulan Mac.... Yerlah jimat beli twinpack. Lagi jimat beli terus 6 tin sebab nanti percuma 1 tin. Dapat jadi Ahli Shaklee FREE lagi...

Ummi Maisaharah
maisaharah@gmail.com
ummirdinacong.blogspot.com

No comments:

Post a Comment