27 March 2014

ESP Untuk Diabetes/Kencing Manis

Assalamualaikum & Selamat Pagi Semua....




Adakah minuman ESP ni sesuai untuk pesakit diabetes/kencing manis???
Kajian mendapati pesakit Diabetes yang mengikuti diet 'Low Glysemic Index', selama 6 bulan mempunyai kawalan gula darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit Diabetes yang mengikuti diet yang lain. 


Indeks Glisemik menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. 

Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang...

ESP adalah minuman soya yang mempunyai kandungan Indeks Glisemik yang rendah.

Oleh itu, ia mampu membantu tubuh pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko komplikasi.

Tahukah anda, diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah kedalam sel dan tisu, dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh dibawa kedalam sel dan tisu, maka paras gula dalam badan akan meningkat. Ini akan merosakkan sel yang memerlukan glukosa untuk bahan bakar dan juga ini akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

Diabetes dikenali sebagai penyakit kronik yang kekal sepanjang hayat, jadi ia memerlukan kawalan serta pemantauan yang cermat dan berhati-hati.

Jika kawan-kawan ada ibu atau ayah yang mengalami diabetes.. Apa kata hadiahkan ESP untuk mereka mencuba mengawal penyakit tersebut.. Kita hanya mampu berusaha dan berdoa.. Hanya Allah penentu segalanya.. Tak cuba tak tahu keberkesanananya!

Paling best satu family leh ambik ESP ni.. Nak cantik, Nak kurus, Ibu hamil, Ibu menyusu, untuk kesihatan berpanjangan...


Jika anda berminat nak mencuba ESP ini, bolehlah menghubungi saya atau pun suami (bagi kaum lelaki jika segan nak hubungi saya) untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda... In Shaa Allah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment