13 March 2014

Nutriferon Mengurangkan Demam/Selsema

Assalamualaikum & Salam Petang Semua 

Tahu tak anda buah labu adalah buah kesukaan Rasulullah dari Pohon Nabi Allah Yunus a.s. Manusia pertama memakan buah labu adalah Nabi Allah Yunus a.s dan menjadi kecintaan Rasulullah dalam meraikan buah labu saudaranya Nabi Allah Yunus a.s.


Seperti mana dikisahkan di dalam Al-Quran:

“Dan kami tumbuhkan untuk dia (Nabi Allah Yunus a.s) sebatang pohon dari jenis labu,” (Ash- Shaffat [37]: 146)

Ayat ini menceritakan kisah Nabi Yunus setelah ditelan ikan paus lalu Allah s.w.t menyelamatkannya dan menumbuhkan pohon yaqtin atau labu.

Antara Khasiat Buah Labu :-

  • Vitamin A 
Labu kuning merupakan salah satu bahan yang digunakan dalam perubatan tradisional untuk mengatasi masalah kekurangan vitamin A yang memungkinkan kita dijangkiti pelbagai jenis penyakit.

  • Kulit Halus Berseri 
Amalan memakan buah labu, dapat mencantikkan kulit yang kusam menjadi halus berseri.

  • Antioksida 
Amalan memakan buah labu adalah baik kerana ia bertindak sebagai antioksida yang memperlahankan proses penuaan serta memperbaiki sel-sel dalam badan yang telah rosak.

  • Rabun Malam 
Buah labu juga elok bagi mereka yang mempunyai masalah rabun terutama rabun malam. Bagi yang mempunyai masalah ketidakseimbangan gula dalam darah juga digalakkan agar memakan labu sekerap yang boleh.

  • Masalah Paru-Paru 
Buah labu baik untuk dimakan sekiranya anda mengalami masalah pembengkakan sendi dan masalah paru-paru. Caranya dengan mengambil bijinya dan dikisar kemudian dicampur dengan jus lobak merah sebelum diminum.

Jika anda nak tahu antara bahan utama produk Shaklee, iaitu Nutriferon mengandungi biji labu selain biji Plantago, bunga Japanese Honey suckle dan Bunga Safflower. Nak tahu lebih lanjut apa itu Nutriferon. Anda boleh klik disini


Disebabkan saya tak berapa nak suka makan buah labu.. jadi saya mengambil inisiatif lain mengamalkan Nutriferon sebagai pengganti untuk pertahanan menguatkan sistem imunasi badan ahli keluarga saya. Untuk anak saya berumur 3 tahun, saya memberikan 1/4 dari sepeket nutriferon. Untuk saya & suami pula mengambil 1 paket nutriferon setiap seorang. Jika demam inilah yang kami ambil. Alhamdulillah, memang berkesan pada saya, suami dan anak. Syukur sangat demam/selsema kami cepat baik :) Minggu lepas anak saya demam panas sehingga menggigil tapi dengan izin dariNYA, selain ubat klinik diberi saya memberi nutriferon padanya. Alhamdulillah, hanya 2 hari sahaja demam. Hari ke-3 demamnya beransur hilang.

Jika anda berminat untuk mencuba Nutriferon ini, bolehlah menghubungi saya atau pun suami (bagi kaum lelaki jika segan nak hubungi saya) untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda... InShaa Allah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment