01 July 2013

Sihat Bertenaga di Bulan Ramadhan...

Assalamualaikum Semua....

Alhamdulillah, setengah tahun sudah berlalu dalam tahun 2013. Hari ni hari pertama dalam bulan Julai... Lagi berapa hari jer kita akan menyambut bulan Ramadhan yang mulia.. Anda sudah bersedia belum nak sambut bulan puasa ni? Kebanyakkan kita sebagai ibu bekerjaya memang sedikit sebanyak akan rasa keletihan cikit dalam bulan puasa, tambahan pula nak uruskan persekolahan anak-anak, urusan kerja rumah, urusan kerja opis, urusan dapur lagi... urusan nak layan hati suami lagi ('',) macam-macam hal orang perempuan nak kena uruskan... 

Jadi apa kata tahun ni kita sediakan sedikit budget beli suplemen tambahan. Bukan untuk sesiapa pun... Untuk kita juga agar lebih kekal cergas di bulan ramadhan supaya dapat menguruskan pelbagai urusan & diberi kekuatan melakukan ibadah tambahan bagi mengumpul pahala kita di akhirat nanti... Bulan Ramadhan hanya muncul setahun sekali jer... Pada bulan mulia ni lah kita perlu ambil kesempatan untuk mendekatkan diri pada Ilahi & membuat amal kebajikan tambahan. InsyaAllah, mudahan kita semua di panjangkan umur lagi bagi merasai kenikmatan bulan mulia ini...

Orang kata, "Perut sarang Penyakit". Berpuasa sangat baik dalam membantu tubuh menyingkirkan pelbagai 'racun' yang bersarang di perut. Berpuasa sebenarnya memberi ruang masa yang cukup kepada organ percernaan seperti perut,usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki mana-mana bahagian yang rosak dek pertambahan beban makanan harian yang kita makan.

Dengan berpuasa, toksin daripada kolon buah pinggang, pundi kencing dan paru-paru serta kulit boleh dikeluarkan dari tubuh secara menyeluruh. Hasilnya, ia mampu melapangkan kesan sumbatan pada dinding saluran pernafasan dan pemakanan. Bekalan oksigen  yang lebih banyak menjadikan sel-sel lebih bertenaga. Kitaran pembersihan ini penting bagi sistem penghadaman sihat & pencegahan barah usus.

Selain itu, tabiat pemakanan seseorang juga dilihat turut menyumbang kepada faktor kesihatan. Deretan bazar Ramadhan yang menawarkan pelbagai juadah enak yang jarang dijumpai di bulan lain sebelumnya tanpa kita sedari menyumbang peningkatan berat badan & membuatkan kita senang menerima penyakit disebabkan peningkatan cita rasa. Oleh itu, pemilihan pemakanan seimbang di tambah suplemen berkualiti perlu untuk menghindar sebarang penyakit.


Saranan Pengambilan Produk Shaklee di Bulan Puasa!


Waktu Berbuka Puasa - Berbuka dimulai dengan kurma lebih afdhal berbanding kuih muih manis serta kurang serat yang dibeli di bazar ramdhan. Selain juadah utama, anda boleh tambahkan gabungan terbaik minuman Performance Orange & ESP untuk tenaga tambahan bagi menunaikan solat terawih di samping mengambil alfalfa untuk proses detoksifikasi tubuh.

Sebelum Tidur - Amalkan segelas ESP beserta vitamin lain seperti Vitalea, B Complex, Vit C Plus serta Nutriferon untuk meningkatkan sistem imun anda bagi mengelak penyakit biasa seperti batuk, demam & selsema memandangkan cuaca yang lebih panas di bulan Ramadhan berbanding bulan-bulan yang lain. Banyakkan meminum air.

Waktu Bersahur - Anda boleh mengambil nasi atau apa jua juadah sahur. Namun memandangkan waktu yang singkat ditambah kesukaran mengejutkan anak bersahur, gabungan minuman Performance Orange & ESP dapat memudahkan para ibu untuk memberikan yang terbaik buat keluarga agar kekal bertenaga pada siang hari. Alfalfa jangan dilupakan juga untuk program detoksifikasi anda!

Bulan Ramadhan bakal muncul tidak lama lagi... Jadi, mari kita membuat persediaan untuk lebih sihat bertenaga bagi menyambut bulan yang mulia ini agar kita dapat beribadah lebih banyak dari biasa 

Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua sahabat beragama Islam. Moga anda lebih sihat jelita & langsing di Hari Raya nanti!

..................................................................................................

Jika anda inginkan suplemen tambahan untuk kekal sihat bertenaga di bulan Ramadhan, anda boleh menghubungi saya untuk keterangan lebih lanjut.


1 comment:

  1. Assalammualaikum .
    Betul tu apa yang dikatakan oleh cik puan punya blog :)Melentur buluh biarlah dari rebungnya.Baca Tips Mudah Untuk Melatih Anak berpuasa Di Bulan Ramadhan. Jom kita jalani kehidupan yang sihat dan miliki tubuh badan yang cergas dan minda yang cerdas .

    ReplyDelete