19 May 2014

Kuasa Vitamin C

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Just nak sharing antara vitamin yang saya suka sangat makan.. Tak boleh tinggal.. Vitamin "favourite". Ia adalah Vitamin C. Jenama apa? Sebab apa? Ni lah rahsianya :-


➜ Vitamin C yang saya ambil dah tentu Sustained Release Vita-C Shaklee 
➜ Diformulasikan dlm bentuk ‘sustained release’ bermaksud kandungan vitamin c dalam tablet ini akan dilepaskan di dalam badan secara berperingkat-peringkat dan dapat membantu dlm menyalurkan vitamin c secara berterusan. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu.
➜ 1 biji vitamin C ini juga mampu membekalkan khasiat yg sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dgn kulitnya. Mampu ker kita nak makan 7biji oren pada setiap hari?

Apa lagi erkk yang best??

➜ Membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan, kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan.
➜ Membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi. 
➜ Membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka.
➜ Membina kalogen untuk kulit yang sihat,bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan,
➜ Meningkatkan penyerapan zat besi.

Lagi satu semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi CANTIK dan LICIN. Jadi itulah sebabnya saya suka Vitamin C...

Nak lagi manfaat lain???
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkat pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga memerangi simptom selsema.
  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.
  • Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi iaitu penyebab utama jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolesterol sihat - Ia mampu mengurangkan kolesterol dalam darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Perhatian!!! Ingin saya ingatkan, kesan pengambilan vitamin juga bukanlah sekelip mata yer kawan-kawan. Haruslah bersabar dan konsisten dalam pengambilan, barulah kesan optimum dapat dirasai.

Jika anda berminat nak mencuba suplemen Vita-C Plus ini, bolehlah menghubungi saya atau pun suami (bagi kaum lelaki jika segan nak hubungi saya) untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda... InShaaAllah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment