14 April 2014

Ostematrix Lebih Daripada Sekadar Kalsium

Assalamualaikum & Selamat Petang....

Petang ni nak kongsi tentang kalsium lagi :)
Jika anda mempunyai kekurangan kalsium, anda mungkin mengalami perkara-perkara berikut:


1) Kekejangan Otot

Kekejangan otot boleh menjadi tanda awal bahawa anda mengalami masalah kekurangan kalsium. Ia jenis kekejangan biasanya berlaku pada waktu malam, terutama di kaki.


2) Kulit Kering dan Kuku Rapuh
Satu tanda kekurangan kalsium biasa boleh dilihat pada kulit anda dan kuku anda. Apabila kulit anda menjadi kering dan kuku anda menjadi rapuh (mudah pecah), anda MUNGKIN kurang kalsium. Jika gejala-gejala ini hadir, anda juga mungkin melihat jika gigi anda menjadi kekuningan. Gigi dan tulang terjejas akibat kekurangan kalsium.

3) Peningkatan Gejala PMS
Seorang wanita mula merasa pengalaman kekejangan yang lebih atau perubahan dalam aliran haid beliau jika dia mengalami kekurangan kalsium. Menambah diet yang lebih kalsium mungkin boleh mengurangkan gejala-gejala ini.

4) Fraktur Tulang atau Pecah
Jika anda mula mengalami beberapa keretakan tulang kecil atau kerosakan tulang penuh, anda benar-benar harus menilai jumlah kalsium dalam diet anda. Ini adalah gejala yang teruk tentang kekurangan kalsium.

Kalsium diperlukan untuk membina tulang dan untuk memastikan mereka kuat. Tanpa kalsium ini, tulang kita akan menjadi lemah. Memandangkan mereka lemah, keretakan dan kerosakan mudah berlaku.

Jadi, bekalan terbaik ialah kalsium yang lengkap dengan mineral yang membantu penyerapannya kepada tubuh. Pilihan anda terdapat pada Ostematrix iaitu pakej kalsium lengkap daripada Shaklee.


1 tablet Ostematrix Shaklee bersamaan dengan 1 gelas susu kalsium tinggi, dan bersamaan juga dengan 80 biji badam.

Ramai kawan yang menyukai Ostematrix Shaklee ini.. Ada yang tengah hamil hilang dah kebas-kebas kaki bangun pagi, yang ibu menyusu tak risau bila datang bulan susu tetap meriah, yang sembelit bangun pagi mesti lancar jer membuang ('',) Alhamdulillah....

Lebih daripada Sekadar Kalsium


OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Tablet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Jika anda berminat nak mencuba Ostematrix yang sangat best ini, bolehlah menghubungi saya atau pun suami (bagi kaum lelaki jika segan nak menghubungi saya) untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda... InShaaAllah, kami akan cuba membantu anda untuk membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment