25 November 2013

Kalsium VS Ketinggian Badan

Assalamualaikum Semua...

Petang ni saya nak share tentang Kalsium dan ketinggian tubuh badan manusia. Info ni saya ambil dari sharing kawan di group testimonial pengguna Shaklee (SGL Group).

Pesanan untuk ibu-ibu diseluruh dunia terutama di Malaysia ('',)

................................
Hasil pergi kelas nutrisi shaklee, nutritionist shaklee Ms Celine pesan.. ingat benda ni.. 

Kalau ade anak perempuan.. first day datang period tu tulis tarikhnya dan start makan & minum makanan tinggi kalsium dalam tempoh 3 tahun dari tarikh awal period tu.. kalsium yang di perlukan remaja adalah 1000mg..dan waktu ini sangat-sangat penting.. mesti cukup dan ia mempengaruhi ketinggian tubuh remaja wanita..

Manakala bagi anak lelaki.. ia memerlukan makanan tinggi kalsium sehingga beliau berumur 21 tahun utk ketinggian tubuhnya..

DAN INGAT!! Selepas tempoh kedua-dua tersebut, tiada lagi ketinggian tubuh..ia akan statik dengan ketinggian itu seumur hidup... Jadi, kalau "rendang" je tubuh tu salah satu punca adalah kekurangan nutrisi dari kalsium yang diperlukan untuk ketinggian :)

Bukan saya yang kata tapi mengikut kajian dan maklumat yang disampaikan oleh nutritionist.. Saya pun tak tahu pasal ni sebelum ini.. Sebab tu nak anda semua take note yer! Hopefully ibu-ibu ambil tahu dan bertindak bijak untuk ketinggian ank-anak ye.. Kalau susah sangat nak minum susu.. Makan badam untuk kalsium.. Telan je 4 bji ostematrix shaklee = 1000mg kalsium :)



Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kelebihan Ostematrix boleh baca di sini. Jika ingin mendapatkan suplemen kalsium ni boleh menghubungi saya untuk mendapatkannya!






No comments:

Post a Comment