26 November 2013

SHAKLEE BAHAYA atau TIDAK BAHAYA?

Assalamualaikum Semua...

Produk Shaklee bahaya ker tak bahaya yer nak makan ni? Ada dapat kelulusan dari KKM tak? Jika tiada kelulusan dah tentu sekali jika makan akan dapat impak yang tidak baik pada pelanggan. TAPI.... Ramai pengguna Shaklee mengakui yang kesihatan mereka dan keluarga jauh lebih baik selepas mengambil produk Shaklee 

Jika anda ingin tahu, pihak KKM begitu ketat prosedurnya untuk memberi lesen kelulusan terhadap sesuatu produk sehingga Vitamin C Sustain Release Shaklee yang ditingkatkan formulanya menunggu sehingga hampir setahun pemeriksaan dari KKM untuk dipasarkan. Ini bermakna, semua vitamin Shaklee yang berada dipasaran In Sha Allah selamat dan telah diluluskan oleh pihak KKM. Produk Shaklee yang tidak melepasi kelulusan KKM tidak akan dipasarkan di Malaysia.

Ada beberapa supplement dari Shaklee yang tidak terdapat kelulusan KKM. Produk yang terlibat adalah :-
  • Energizing Soy Protein (ESP)
  • Perfomence Drink (PD)
  • Cinch, Vivix (minuman Botanical) 
  • AJHT (ekstrak jagung) 
  • Collagen Powder (sisik ikan merah laut dalam) 
Produk yang tidak disenaraikan diatas untuk mendapat kelulusan dari KKM kerana dikategorikan sebagai makanan. Makanan tidak perlu kelulusan dari KKM sepertimana beras, susu & gula tidak perlu diluluskan oleh KKM. Jadi Bukan dibawah kawalan BPFK (Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan)


JADI, TIDAK PERLU WAS-WAS MENGGUNAKAN PRODUK SHAKLEE KERANA PRODUK SHAKLEE SENTIASA SELAMAT DAN SEMULAJADI ('',)

No comments:

Post a Comment