18 April 2013

Mengatasi Masalah Luka Lambat Sembuh & Keguguran Rambut

Assalamualaikum Semua.... 

Hari ni saya nak kongsi cerita tentang vitamin zink.. Dulu saya xtahu pun kepentingan zink ni sampai lah saya baca testimonial kawan-kawan yang dah mencuba makan vitamin ni.. Vitamin ni boleh sembuhkan luka dengan cepat & kurangkan keguguran rambut. Saya memang ada masalah ni lepas bersalin. Saya terpaksa bersalin operation sebab tiba-tiba jantung anak saya tak stabil masa dalam bilik 'laboor room'. Masa tu bau buka 3 cm tak silap saya. Tapi sebelum tu saya di kesan mengalami pre-eclampsia. Tapi doktor dapat kawal sayanya darah tinggi sebelum masuk 'laboor room' untuk cuba bersalin normal. Nak cerita tentang pre-eclampsia panjang ceritanya... Anda boleh baca di entry cini yer. Saya ada cerita tentang tanda-tanda awal penyakit pre-eclampsia ni.

Ok berbalik cerita tentang vitamin zink. Sebelum makan vitamin ni saya nya luka operation memang selalu berdenyut-denyut.. Lagi pula nak mendukung anak lagi. Kadang-kadang anak suka menekan-nekan kaki kat kawasan perut. Memang rasa sakit. Alhamdulillah lepas saya makan vitamin zink luka saya dah tak rasa berdenyut... Adik saya yang baru lepas bersalin secara operation pun mengakui luka dia cepat sembuh.. Saya masa dalam pantang belum mengenali Shaklee lagi... Kalau tak tentu luka saya cepat sembuh gak macam adik saya.. hihi.. Luka saya dulu memang lambat sembuh.. Hampir 2 bulan lebih bau ok luka operation tu.. Macam-maca cara gak lah saya cuba tapi tidak berhasil.. Bila saya nak masuk keja semula, bau nak cari suplemen.. masa tu nak wat stok susu untuk anak saya... Dari citulah saya mengenali Shaklee dan mula jatuh cinta dengan hampir semua suplemen Shaklee ('',) Alhamdulillah dengan izin Allah saya jarang demam dan dapat buat stok susu anak sehingga umurnya 2 tahun...

Ohh sebut pasal rambut gugur... lepas bersalin memang rambut gugur banyak.. tak tahu kenapa.. Orang kata sebab anak duk sembur2...tapi sama jer tengok bila anak dah makin besar... still rambut gugur banyak lagi... Alhamdulillah dengan izin dariNya saya makan zink, masalah rambut gugur makin kurang... Selain vitamin zink ni vitamin asas "Family Wellness" memang saya konsisten amalkan.

Jom kita tengok apa lagi kelebihan vitamin zink ni yer? Selain gambar dibawah anda boleh baca di entry cini untuk mengetahui lebih terperinci lagi tentang kelebihan zink

Klik Pada Gambar Untuk Paparan Lebih Jelas
*Untuk Tambahan Info* 

Pengambilan zinc untuk jangka panjang bagi kaum adam mampu memperbaiki kemampuan seks mereka, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga. Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Definisi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. Oleh demikian, zinc amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.


Bagi kaum hawa pula, mereka memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.

Sumber : Buku Panduan Nutrisi Shaklee

Jadi jangan anggap wanita sahaja yang memerlukan vitamin/suplemen ni. Banyak kelebihan dan fungsi penting yang terdapat dalam zinc terutama untuk kaum lelaki,  maka anda jangan ambil mudah tentang kekurangan zinc di dalam tubuh. Zinc yang mencukupi dengan dos yang bersesuaian terhadap tubuh memberi banyak manfaat kepada badan kita. Pastikan anda mengambil suplemen zinc yang bahannya dari sumber yang semulajadi dan bukan sintetik.

Jika anda ada masalah seperti saya atau ada mengalami simptom-simptom seperti yang disenaraikan di atas dan ingin mencuba suplemen Shaklee boleh menghubungi saya.



No comments:

Post a Comment