19 November 2012

Kesan Buruk Kekurangan Kalsium Terhadap Kehidupan Seks


Kalsium dikenali sebagai bahan yang penting untuk gigi dan tulang yang kuat. Tetapi nampaknya, kalsium juga boleh menjejaskan kehidupan seks anda.

Seperti dikutip dari Live Strong, apabila kelenjar parathyroid tidak bekerja secara baik maka tubuh akan kekurangan kalsium dan akan muncul beberapa gejala yang boleh mengganggu kehidupan seksual anda. Ini adalah kesan buruk yang boleh terjadi terhadap kehidupan seks akibat kekurangan kalsium.

1. Mudah marah
Kekurangan kalsium boleh mempengaruhi pada gangguan fikiran sehingga menyebabkan seseorang lebih mudah marah. Gejalanya disifatkan dengan rasa tidak mampu menikmati kegiatan sehari-hari. Perubahan perasaan ini seringkali menyebabkan penurunan ghairah seks.

2. Keletihan
Kekurangan kalsium boleh menyebabkan insomnia yang kemudian berakhir pada penurunan ghairah seks. Ketika seseorang mengalami insomnia, maka tubuhnya akan terasa penat sehingga menurunkan ghairah seks.

3. Sakit kepala
Rasa sakit di tulang kaki ataupun kepala boleh terjadi kerana badan kekurangan kalsium. Rasa sakit tersebut dapat mengurangkan ghairah seks secara ekstrem, kerana fikiran tak boleh menumpukan perhatian. Bukannya menikmati seks, anda justeru memikirkan bagaimana menghilangkan rasa sakit yang tak kunjung hilang.

4. Gangguan Jantung
Dilaporkan Mayo Clinic, kekurangan kalsium boleh menyebabkan kerja denyut jantung menjadi terganggu yang diketahui juga sebagai penyebab disfungsi seks pada wanita. Perlu diketahui, jantung yang bekerja optimum dapat mengepam darah ke seluruh tubuh dan ke organ seks untuk meningkatkan ghairah baik bagi lelaki mahupun wanita.

Cara mencukupi pengambilan vitamin D dan kalsium untuk tingkatkan kehidupan seks:

Ketika tubuh mendapatkan pengambilan vitamin D dan kalsium yang cukup, maka kesihatan fizikal termasuk kualiti seks akan meningkat. Untuk itu, Makanlah makanan yang mengandungi vitamin D sehingga tulang boleh menyerap kalsium secara baik. Makanan yang mengandung vitamin D antara lain ikan salmon, tuna, bijirin, dan telur.

sumber dari : https://bestoneoffour.wordpress.com TQ info yang baik...

--------------------------------------------------------------------

Jika anda kekangan masa untuk mengambil kalsium dari sumber makanan.. Anda boleh mengambil kalsium dalam bentuk tablet.. Pilihan tablet kalsium saya ialah Ostematrik Shaklee :) Selamat, Berkesan & Mesra Alam...Di Shaklee, suplemen kalsium dikenali sebagai Ostematrix.
Ostematrix Shaklee


Paling best tentang Ostematrix Shaklee sudah tentu TIADA SILIKA GEL ! Gabungan Calcium Magneisum lengkap dengan vitamin D … Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari..


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Jika ingin mencuba kalsium dari Shaklee boleh menghubungi saya




No comments:

Post a Comment