24 June 2015

Resepi Oat Epal Midnight

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Wahhh... nak cerita ni sebenarnya keinginan nak buat oat midnight ni dah lama. Tapi baru malam tadi tercipta hasilnya. Sebab dengan kesibukan melanda dan keterlupaanku...hahaa...padahal malas.hehe.. buat dia kejap jer. TAPI KAN.... saya tak sempat nak ambil gambar selepas siap tu. Dah kosong baru teringat nak ambil. Lain kali kalau saya buat saya tepek gambar yer kawan2 :)



Haaa tengok tu saya makan licin habiskan. Tu tandanya sedapp.. korang mesti cuba. Lagi2 bulan puasa ni. Malam2 biasa lapar cikitkan lepas terawih tu. Korang boleh buat ni untuk bagi tenaga.

Bahan2 dia senang jer. Korang mesti ada

1) Oat
2) Susu Full Cream @ Low Fat
3) Yogourt Plain @ Perisa
4) 1 biji Epal atau korang boleh letak buah2an apa yang korang suka mcm strawberry ker, kiwi ker, mangga ker, blueberry ker...

Cara2 buat...haa lagi senang. Main masuk2 jer.

1) Korang perlukan bekas apa2 yang plain macam gambar atas tadi. Macam saya gunakan bekas jem yang dah habis digunakan. Memang suka simpan bekas2 macam tu :) Memudahkan kerja nak buat makanan2 macam nilah...hehe...

2) Lepas tu, korang bolehlah start masukkan bahan2 kat atas tu. Ambik oat masukkan dalam bekas kaca tu. Pastikan bekas kaca tu basuh dulu yer ('',) Saya gunakan oat 3 in 1 jer... tu jer yang saya ada.



3) Dah masukkan oat, masukkan susu pulak. Susu saya guna yang jenis kotak macam ni. Susu jenama Dutch Lady memang kegemaran saya. Dah cuba susu kotak jenama lain tak leh ngam dengan tekak ni. Haha... mengadakan jer kan.. Tapi saya tak guna 1kotak penuh tau. Dalam 3/4 rasanya. Takut nanti mual pulak susu banyak sangat. Perasaan saya jer kot. Ikut korang lah yer. Kita yang nak makan kan.



4) Pastu korang masukkan pula yogourt apa2 yang korang suka. Paling terbaik plain lah. Sebab dah ada buah2 an yang masam2. Kalau tak der yang perisa pun ok. Macam saya ni. Huhu...



5) Last sekali korang masukkan buah2 an yang korang suka dalam tu. Ingat tau masa korang masuk2 kan tu jangan kacau dulu. Masuk jer. Last sekali baru kacau kesemuanya. Saya guna epal. Sebab buah tu jer ada dalan peti ais. Murahkan. Kang kalau strawberry mahaii...hehe...



Pastu korang kacau. Sebenarnya perlu simpan semalaman. Tapi sebab saya ni jenis tak tahan dah mencuba rasanya kan.. Saya letak dalam peti atas yang beku tu kejap. Pastu terus ngappp... haha...sedap jer ku rasa. Tu lah sebab bekas kaca tu jadi macam gambar kat atas tu sekali.

Jangan lupa mencuba tau! Pasti tak menyesal...

Ohh yer, lupa nak bagitahu satu rahsia. Last sekali sebelum nak makan tu saya campurkan 1 sudu KFC Vivix. Terus tukar wajah saya punya Oat Epal Midnight menjadi warna purple :) Vivix ni untuk korang awet muda tau. Nak tahu Vivix tu apa? MEh klik cini untuk korang baca apa yang BEST Vivix ni....

1 comment: