27 April 2015

Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut (HFMD)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Just nak share artikel dari page FB Kementerian Kesihatan Malaysia Cegah Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut yang disebabkan oleh virus yang biasanya dijangkiti oleh kanak-kanak di bawah umur 5 tahun Dan Awasi Kanser Mulut! 

Jadi kawan-kawan mari kita awasi anak-anak supaya dielakkan dari penyakit-penyakit seperti ini. Kita doa sama-sama tau!



Kita sebagai ibu bapa patut cari alternatif untuk cuba elakkan dari anak-anak kita terkena penyakit pelbagai yang merisaukan. Memang orang kata kalau dah terkena nak wat camner kan.. tapi kita sebagai ibu bapa boleh berusaha cuba hindarkan dengan memberi perlindungan yang sebaiknya pada anak-anak kita. Bila dah diserang penyakit kadang2 kos perubatan lebih mahal dari kos mencegah atau perlindungan yang kita beri pada anak-anak. 

Bagaimana kawan-kawan melindungi anak-anak kesayangan dari dihinggapi pelbagai penyakit yang merisaukan?? Saya melindungi anak-anak dengan memberi nutrisi yang terbaik. Saya tahu saya tidak dapat memberikan makanan yang lengkap kepada anak-anak jadi saya perlu memberi mereka nutrisi terbaik melalui makanan tambahan dari Shaklee. Shaklee menerapkan makanan tambahan berunsurkan semulajadi dan selamat dimakan kerana tidak menggunakan bahan kimia, sintetik, perasa dan pewarna. Lagipun sebelum sesuatu produk baru dipasarkan Shaklee menjalankan lebih daripada 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya, dan menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan dan kebolehan pptensi sebenar produk tersebut... Itulah sebabnya saya jatuh cinta dengan produk Shaklee. Malah bukan saya seorang jer, seluruh ahli keluarga saya mengamalkan makanan tambahan dari Shaklee. Alhamdulillah kami lebih sihat dari sebelumnya. Kawan-kawan boleh memilih apa jenama pun tapi pastikan anda mengkaji dulu tau latar belakang syarikat tersebut dan bahan yang mereka guna untuk membuat makanan tambahan tersebut. Pastikan yang terbaik baru amalkan. Sayangilah badan anda♡

Terima kasih sudi membaca disini! 
Semoga bermanfaat untuk kawan-kawan :)


No comments:

Post a Comment