07 April 2015

Khasiat Budu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Tadi saya berpeluang tonton rancangan Wanita Hari Ini. Saya memang suka bual bicara WHI ini. Pelbagai topik yang dibincangkan terutama isu2 kekeluargaan dan kesihatan wanita boleh saya dengar untuk ilmu baru secara percuma :) 

Ohh yer, topik WHI hari ini adalah : Khasiat Budu!

BUDU?? Ore kelate kalau dengar mesti sukaa kan? Hehe... walaupun saya berasal dari melaka tapi memang suka makan budu gak.. memang sedapp! 



Ini adalah antara khasiat BUDU yang sempat saya salin tadi :-

♧ Bahan budu mengandungi antioksida yang tinggi membantu mengawal kanser
♧ Bahan budu adalah serat tinggi boleh membantu untuk kurus
♧ Kalau menyusu badan budu boleh elakkan anak2 kena cirit birit
♧ Budu ada ikan bilis adalah sumber kalsium yang boleh buatkan tulang kuat
♧ Makan budu membantu memberi tenaga 
♧ Makan budu boleh membantu otak bijak

Banyakkan khasiat dia? Yang menjadi kebanggaan makanan yang nampak mcm biasa2 jer ni dah dipasarkan sampai New York dan USA!

Ok pas ni nak makan budu setiap hari. Tapi vitamin Shaklee tetap di dalam hatiku setiap masa ('',) hehe...

No comments:

Post a Comment