18 September 2013

Ibu Kurus Menawan, Anak Sihat & Pintar

Assalamualaikum Semua....

Alhamdulillah, petang ni berkesempatan meng'update' blog ku ini :) 

Petang ni nak sharing cara nak maintain kan badan bagi ibu menyusu.. Ramai yang tanya saya lepas bersalin makan apa yer boleh maintain kurus ni...wahhh..kurus ker haku?? boleh lah kan dari xder...hehe... {puji untuk diri sendiri} Syukur sangat dapat maintainkan badan ni walaupun diri ni jenis suka makan... sekaligus dapat susukan baby sehingga 2 tahun...

Kebiasaannya, Ibu yang lepas bersalin selalu mengadu masalah kenapa lah berat badan tak turun-turun ni... Nak diet tak boleh..tak berani sebab masih menyusukan bayi. Takut kurangkan makan, bayi tak cukup nutrien.. Sebab ibu menyusu perlu banyak kalori tambahan. So,diet rendah kalori & meal replacement... Katakan TIDAK !!
Tak nak lah sebab nak kurus kesihatan bayi kita tergadai kan...

Alhamdulillah, ikut pengalaman saya sendiri mengamalkan beberapa suplemen seperti dibawah ni dapat maintainkan berat badan & sekaligus memberikan susu yang terbaik buat anak saya.. Ni lah antara set cadangan suplemen untuk ibu menyusu yang ingin meneruskan penyusuan susu ibu sambil tu dapat kembalikan berat asal sebelum mengandung. 


MACAMANA ERKK Suplemen ni membantu ibu menyusu tampil kurus???

1) ALFAFA (as milk booster) - juga bertindak sebagai pelawas @ DETOX. Apabila usus kita dah bersih...penyerapan nutrien pun lebih mudah dan optimum.. Kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa.. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. Baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. 

2) LECITHIN, untuk IBU MENYUSU - LECITHIN membantu mengurangkan risiko 'clog duct' atau duktus susu tersumbat.

* Ia membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu.
* Ia membantu ibu mengatasi masalah lupa atau "short memory" yang biasa dilalui selepas melahirkan.
* Ia membantu menyalurkan inositol dan kolin di dalam susu ibu untuk perkembangan otak bayi

Kesimpulannya, LECITHIN ni jugak bagus untuk IBU MENYUSU YANG NAK KURANGKAN BERAT BADAN

ATAU

OMEGA GUARD - DHA yang terkandung di dalam omega guard Shaklee akan menyingkirkan lemak-lemak berlebihan yang tidak diperlukan oleh badan. Jadi ibu menyusu akan kekal langsing dalam tempoh penyusuan, ditambah lagi dengan kebenaran yang ibu-ibu juga akan membakar lemak semasa sesi penyusuan. Gabungan inilah yang akan menghasilkan badan yang sihat & langsing ibu-ibu menyusu. Jadi, kurus dapat, menyusukan bayi pun dapat.

Selain itu, bayi yang disusukan oleh ibu yang mengambil omega guard shaklee juga akan mendapat kebaikan bersama, DHA akan membantu bagi mengoptimum fungsi otak, jaringan-jaringan otak anak akan lebih aktif dan hasilnya anak semakin pintar.

* OmegaGuard bertindak lebih cepat berbanding LECITHIN. Perumpamaannya, lecithin tu naik basikal dan omegaguard tu naik kapal terbang..Apa pun terpulang pada bajet anda...

3) Minum ESP (Selain untuk tujuan pekatkan susu, ESP dapat bekalkan tenaga pada ibu & dapat memberi rasa kenyang juga dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh) 

Bonus tambahan : Kulit ibu & Anak lebih cantik dengan izin dariNya kerana ESP adalah suplemen protein berasaskan kacang soya. Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

INSYA ALLAH...

Jika ingin mendapatkan suplemen Shaklee bolehlah menghubungi saya. Saya sedia membantu untuk membuat pilihan yang terbaik & mengikut budget anda. Anda juga boleh mendapat konsultasi percuma tentang penyusuan susu ibu berdasarkan pengalaman saya sendiri. InsyaAllah, kita sama-sama menjayakan misi "Ibu Kurus Menawan, Anak Sihat & Pintar" ('',)


No comments:

Post a Comment