11 April 2020

Adakah Perlu Suplemen Zaman Kini???

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Ramai yang tanya kenapa perlu suplemen? 
Tak cukup ker dengan amalkan gaya hidup sihat & makan diet seimbang setiap hari? 

Jawapannya, memang TAK CUKUP tapi KENAPA?

>> Keperluan tubuh terhadap vitamin adalah lebih tinggi daripada dos yang dibekalkan dalam makanan seharian kita.
>> Tambahan kita hidup dalam zaman yang penuh dengan pencemaran, jadi buah-buahan & sayuran yang ditanam juga menjadi mangsa keadaan. Ketidaksuburan tanah mengakibatkan buah dan sayuran mengandungi bahan & galian yang kurang.
>> Kehilangan zat makanan itu sendiri kerana termusnah akibat oleh haba yang tinggi semasa proses pengangkutan, penyimpanan & penyediaan makanan. 
>> Penyerapan zat makanan yang tinggal juga terganggu kerana pengambilan ubat penahan sakit, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik. Selain itu, pengambilan diet yang tinggi kafein, lemak, kolestrol, gula dan garam juga mengurangkan simpanan zat makanan dalam tubuh.
>> Zaman moden ni, kita sering mengabaikan konsep diet seimbang kerana terlalu sibuk mengejar arus kehidupan, Jadi lebih gemar makan makanan segera atau yang dimasak di luar, yang penuh dengan MSG. Tanpa diet yang seimbang, sememangnya zat makanan yang perlu diambil, seringkali diabaikan & tubuh kita akan terus menderita kerana kekurangan zat.

Inilah antara sebab-sebab kita memerlukan suplemen dalam diet seharian kita 

Pilihan saya sudah tentu FOREVER tapi kenapa??
Kita perlu sentiasa memilih sumber makanan yang terbaik & halal. Disebabkan produk Forever membekalkan kedua perkara tersebut, tambahan lagi produknya berasaskan makanan sunnah jadi saya terjatuhlah hati untuk memilih produk FOREVER untuk seisi keluarga. Ia adalah yang terbaik, kerana ia dirumuskan dengan bahan-bahan yang paling tulen dari khazanah semulajadi dan mengandingkan bahan-bahan tersebut dengan kemajuan saintifik terkini.

Satu family boleh makan.... Jimat dan dengan izin Allah sangat berkesan! Alhamdulillah ('',)

Berminat untuk mencuba produk Forever Living?
Klik sahaja gambar di bawah untuk link whatsaap 👇

No comments:

Post a Comment