21 April 2017

Ulang Tahun Ke-6 Blog Saya

Assalamualaikum & Salam Jumaat Semua.....

Alhamdulillah, hari ini ulang tahun yang ke-6 kewujudan blog saya 
http://ummirdinacong.blogspot.my



Kenapa letak nama tu?

Ia adalah gabungan bersama nama saya, nama puteri pertama; panggilan nama suami di zaman belajar. (ummi-irdina-acong) Maka terhasillah nama blog gitu rupa.

Permulaan titik minat saya belajar menulis blog adalah ingin mencatit segala kehidupan istimewa saya bersama keluarga tersayang di alam maya supaya bila anak saya membesar dan boleh membaca dia akan mengetahui melalui penulisan saya di dalam blog segala kenangan manis dia dari awal kelahiran sehinggalah besar. Tapi disebabkan kesibukan diri yang tak sempat nak update, tak dapatlah saya mencatit semua kenangan itu setiap masa setiap hari setiap minggu setiap bulan. Maafkan ibu sayang ('',)

Kerajinan mula terselah semula apabila saya aktifkan diri menulis blog dan berkongsi semula pengalaman kehidupan saya sendiri & ilmu yang saya perolehi dari pelbagai aspek dengan menyertai group Shaklee. Dari situ permulaan hidup saya berubah menjadi lebih baik dengan kawan2 baru, ilmu baru, perubahan diri yang lebih baik, aura yang lebih baik, dan yang paling penting perubahan saya menjadi insan yang lebih sempurna di sisi Allah s.w.t pencipta kita. Syukur sangat pada mentor saya dulu Kak Shareeza Hashim (atau dipanggil Kak Cery) & kawan2 shaklee yang lain banyak menyedarkan saya tentang kehidupan kita sebagai hamba Allah. Kita hidup di dunia ini bukan hanya untuk diri kita sendiri atau keluarga kita sahaja. Kita di lahirkan di bumi sebagai khalifah untuk membantu sesama manusia & saling mengingati antara sesama insan. Jadi, dari situ saya mula sedar ilmu yang kita ada patutlah dikongsikan bersama. Mungkin dengan cara menulis ilmu di dalam penulisan blog boleh membantu ramai orang untuk mendapat ilmu secara percuma. Itu adalah satu ibadah juga kan. 

Alhamdulillah, dengan berkat mentor, kawan2 dan ahli keluarga saya sendiri blog saya terhasil dengan karya yang tak seberapa. Semoga segala penulisan saya mendapat manfaat bersama kawan-kawan di alam maya.

Salah satu pencapaian dalam ilmu blog yang saya rasa sangat memberi inspirasi untuk saya terus berkarya adalah di bawah tajuk Cara Meyimpanan Perahan Susu Ibu. Alhamdulillah ramai yang sudi membaca dan menulis di situ sebanyak 137 ‘comment’. Maaf lah jika ada komen yang saya tak sempat nak balas. Insyaa Allah, saya akan cuba membalas komen kawan2 berdasarkan ilmu yang saya perolehi & pengalaman saya sendiri.



Terima kasih yang tidak terhingga pada kawan2 alam maya yang sudi menjengah blog saya untuk membaca di sana. Saya akan cuba menulis & berkongsi info terutama tentang ilmu ‘parenting’ & tips2 penyusuan susu ibu. Saya amat menyokong ibu2 di luar sana yang sentiasa berusaha untuk menjayakan misi penyusuan susu ibu. 


I love Breasfeeding!

No comments:

Post a Comment