27 April 2017

Kepentingan Penyusuan Susu Ibu Secara Ekslusif

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera Semua .....

Hari ni nak kongsikan sesuatu info tentang kursus online bagi pegawai kakitangan kerajaan.
Kawan-kawan pernah dengar kursus melalui EKSA?

Kalau kawan-kawan nak tahu dalam E-Pembelajaran Sektor Awam (EKSA) dah ada modul kursus tentang Penyusuan Susu Ibu Dan Pengendalian Susu Secara Efektif untuk kita belajar secara online tau!

Link nya adalah http://www.epsa.gov.my/

Bagi ibu2 yang 1st baby bolehlah jadikan kursus ini sebagai persediaan ilmu anda untuk menyusukan anak secara online kan. Bagi ibu-ibu lama seperti saya yang sudah ada pengalaman menyusukan bayi pula bolehlah jadikan kursus ini untuk penambahan ilmu & ulangkaji semula untuk penyediaan next baby...hihihi ('',)


Bagi kawan-kawan yang kerja swasta atau yang suri rumah, jangan risau nnti saya akan kongsikan dengan anda. Saya akan masukkan slide nanti untuk perkongsian ilmu kita bersama. InsyaaAllah saya akan cuba update sedikit demi sedikit.

Antara tajuk yang di kongsikan adalah

1) Pengenalan Penyusuan Susu Ibu 
2) Mengapa Penyusuan Susu Ibu Penting
3) Bagaimana Hendak Menyusu
4) Penyediaan Susu Perahan Ibu 
5) Kaedah Pengendalian Susu Ibu Perahan
6) Penyusuan Susu Ibu Dan Kerjaya
7) Alternatif Sekiranya Ibu Tidak Dapat Menyusukan Bayinya

Untuk tajuk pertama saya kongsikan slide di bawah ni. Moga slide ni memberi manfaat pada kita bersama.

1) PENGENALAN PENYUSUAN SUSU IBU








Korang memang BEST sebab sudi membaca di blog saya yang comel ni ('',)
Jika sudi rajin-rajin lah lagi singgah membaca di sini yer...

No comments:

Post a Comment