21 May 2015

5 Tips Susu Banyak!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Untungkan jadi ibu menyusu ni...hehe. Yerlah makan banyak tak perlu risau badan naik. SEBAB lemak2 yang kita makan tu dah bagi kat anak melalui susu ibu♡

Semalam saya makan banyak... memang ibu menyusu ni kerap lapar tau kawan2. Jangan risau kalau korang rasa macam pelik jer nafsu makan semenjak susukan anak ni... Selagi korang nak makan...makan jer...tapi jangan lah 24jam nak makan nasi jer kan... itu memang pelik dan ajaib lah...huhuhu...

Disebabkan malam tadi saya makan banyak...sarapan pun makan banyak.. hasil perahan susu saya pagi tadi untuk sekali sessi pam. Syukur alhamdulillah ada rezeki untuk anak kedua saya.



Tips dari saya :-

1) Minum susu atau pil kalsium sebelum tidur bagi tidur yang lena.
2) Pagi sebelum sarapan minum susu atau minuman protein seperti ESP bagi kita kekal bertenaga
3) Wajib ambil heavy sarapan dan selepas makan ambil multivitamin, B compleks dan vitamin c bagi kita tenang serta antibodi sihat untuk menghasilkan susu yang meriah
4) Solat Dhuha sebelum mengepam dan minta doa pada Allah agar anak2 kita sentiasa diberi kesihatan yang baik dan kita dapat susukan anak sehingga 2tahun
5) Baca doa ini sebelum memulakan sessi mengepam :)



Terima kasih sudi membaca di blog saya!

No comments:

Post a Comment