23 December 2013

Tips Melambatkan Keguguran Rambut

Assalamualaikum Semua...

Semalam saya jalan-jalan, jumpalah kedai majalah.. So, hati terdetik menyingah nak tengok majalah-majalah yang boleh menambah ilmu kesihatan atau keibu bapaan.. Saya lebih suka membeli buku yang berunsurkan ilmiah dari buku yang berunsurkan hiburan.. Sebab saya rasa bila melaburkan duit membeli majalah yang boleh menambahkan ilmu duit tu tak lah rasa membazir sangat kan ('',) Tu bagi pendapat saya lah... Jadi saya telah terbeli sebuah majalah i-Sihat...

Baca punya baca tertarik dengan tips yang diberi.. Mentang-mentang lah bulan ni promosi Omega kan..hehe... Sebenarnya nak share dengan kawan-kawan jer ilmu yang saya jumpa. Semenjak join biz Shaklee ni saya memang suka menambah imu tentang kesihatan.. Sebab bila customer/kawan-kawan tanya tentang sesuatu penyakit, saya boleh bagi pandangan berdasarkan bukti pembacaan dari majalah, buku atau info-info di internet yang saya baca.. Jadi customer/kawan-kawan lebih yakin membeli suplemen walaupun saya bukan doktor :) 

Bagi saya tidak kira biz apa pun yang kita ceburi atau produk apa pun yang kita jual.. Kita perlu ada ilmu tentang produk tersebut... Contohnya : kesan sampingan, cara makan yang sesuai, kelebihan produk, siapa yang boleh amalkan.... Bila kita ada ilmu senang kita nak 'guide' pada orang yang membeli produk dengan kita... Sebab itulah saya suka dengan biz Shaklee saya.. Saya jumpa lebih ramai kawan dengan adanya Group Biz hanya menggunakan antaramuka pelbagai rangkaian.. Banyak tambah ilmu dari segi luaran dan dalaman.. Ilmu mendekatkan diri pada Pencipta... Alhamdulillah... 

Ehhh.... dah melalut dah ni dari tajuk asal..hihi.. Ok lah, jom kita semak tips elak rambut gugur...

Antara tips untuk melambatkan keguguran rambut ialah :-
  • Mengawal tahap tekanan/stress yang dihadapi. 
  • Jika ada mengambil ubat, semak ubat yang diambil kerana sesetengahnya ada kesan sampingan pada rambut anda.
  • Makan makanan yang kaya dengan asid lemak omega-3 seperti salmon dan walnut. 

Untuk pengetahuan kawan-kawan, badan kita tidak mampu untuk menghasilkan sendiri asid lemak ini, jadi untuk mendapatkannya anda perlu ambil dari makanan yang kita makan atau dari suplemen. Bagi saya ambik suplemen lagi senang nak dapatkan omega-3 berbanding makanan. Sebab saya ni wanita bekerjaya, jadi agak sukar untuk memasak makanan yang betul-betul bersih dan mendapat khasiat omega-3 ni. Telan jer Omega Guard Shaklee jer senang sebab ia sememangnya semulajadi, selamat & berkesan. 

Jika anda berminat untuk mendapatkan supleman Omega Guard Shaklee dengan harga promosi hanya untuk bulan December ini, bolehlah menghubungi saya atau pun suami (bagi kaum lelaki jika segan nak hubungi saya) untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda... In Shaa Allah, kami akan cuba membantu untuk membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment