06 December 2013

Kenapa Perlu Memilih SHAKLEE?

Assalamualaikum Semua...

Sebenarnya saya dah lama nak sharing tentang ni... Asyik tertanguh jer... Yerlah saya buat biz Shaklee ni part time jer bukan full time.. Jadi masa agak terhad sedikit nak update blog ni (ALASAN JER kan, hi.hi..) 

Sebenarnya saya nak kongsi cerita sedikit kenapa saya memilih suplemen SHAKLEE berbanding suplemen lain yang banyak berada di pasaran sekarang. Tambahan pula, sekarang ni Shaklee dah letak 'Sign Board' tau di sepanjang perjalanan lebuh raya Utara-Selatan ('',) Glamour you...


Perkara paling penting yang saya titik beratkan untuk makanan yang masuk dalam badan saya perlulah HALAL. Jadi SHAKLEE memang telah disahkan HALAL.. Anda boleh refer artikel saya di sini.

Perkara KEDUA pula ialah HARGA.. Ye lah ramai yang cakap Shaklee ni MAHAL. Contoh macam saya, gaji tak der lah besor mana kan.. Jadi, takutlah lari budget bila keluarkan duit beli suplemen. Tapi bagi saya sangat berbaloi-baloi dengan harga kesihatan yang sempurna untuk saya, suami & anak... Harga vitamin Shaklee ini sebenarnya mampu milik dan tidak membebankan kerana vitamin Shaklee adalah semulajadi, asli, tanpa bahan pewarna tambahan, tanpa pengawet, tanpa perasa. Vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi iaitu vitamin yang dihasilkan dari bahan-bahan makanan kita, jadi ia bertindak lebik baik & semulajadi dengan tubuh. Sebab itu bila kita mengambilnya sebagai makanan tambahan umpama kita melengkapkan nutrisi & makanan yang tidak lengkap dalam tubuh badan kita. Vitamin Shaklee juga tidak mendatangkan kesan sampingan & memberi kesan yang lebih baik. Ini telah terbukti dengan ujikasi keberkesanan Shaklee pada pengguna yang mengamalkan Shaklee.



Perkara KETIGA pula saya tertarik dengan botol vitamin Shaklee. Sebab apa yer? Sebab dalam botol vitamin Shaklee tiada silika gel. Fungsi silika gel ini diletak adalah untuk mengelakkan vitamin tersebut daripada dirosakkan oleh wap air yang mungkin boleh terperangkap dalam botol. Sebab tu jika kita lihat dalam kotak-kotak kasut kulit atau dalam beg-beg kulit ada silika gel ni untuk menyerap lembapan bagi mengelakkan pertumbuhan kulat atau merosakkan barang tersebut. Sepatutnya silika gel ini tidak patut berada dalam makanan tambahan khususnya vitamin kerana kalau adanya silika gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik.


Jadi, terbukti vitamin SHAKLEE tidak ada silika gel, sebab vitamin keluaran SHAKLEE dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi yang menjadikan ia sebagai vitamin natural yang tidak memberi kesan pembalikan pada tubuh badan kita.

Itulah 3 perkara penting sebab saya memilih SHAKLEE sebagai suplemen untuk keluarga saya... Anda bagaimana pula? Buatlah pilihan yang bijak yer! 

No comments:

Post a Comment